piątek, 27 maja 2016

Dieta

Z odżywianiem jest duży problem ponieważ po operacji jesteśmy zagumkowani i nie można odchylić zęby nawet na mm. Oczywiście po zabiegu nie uśmiechało mi się jeść cokolwiek. Przez pierwsze dni piłem rosół wstrzykiwany przez strzykawkę z wężykiem. Każdy łyk bolał. Wszystko było spuchnięte więc można zapomnieć przez tydzień o łyżce. Bardzo dziwią mnie wypowiedzi ludzi po zabiegu że oni 3 dni po zabiegu miksowali wszystko. Mięso ziemniaki itp. Chciałbym to widzieć... okej jeśli nie posiadasz paru zębów to się zgodzę że wejdzie ale u mnie przy pięknym nowym zgryzie to budyń był wyzwaniem życia. Nie zapomnę tego. Dlatego przez okres pierwszych 10 dni piłem ile mogłem jogurty pitne oraz nutridrinki i Kubusie później gdy już opuchlizna była mała mogłem korzystać z rurek do picia bardzo wygodnie się zrobiło. W 13 dniu miałem 1 wizytę u chirurga po operacji pozwolił ściągać gumki w pierwszym tygodniu na 2h w następnym już żebym ściągał na 3h. Ten czas mam wykorzystać na ćwiczenie otwierania buzi, mycie zębów i jedzenie. Dieta powinna zawierać dużo nabiału i mięsa. Unikać trzeba szpinaku oraz herbaty. Trzeba zwrócić uwagę żeby dania były pełno wartościowe przez ten czas gdy kości się zrastają. Zaopatrzyłem się dodatkowo w białko dla sportowców biorę tego połowę niż zalecają ale to wsypuje do shake którego robię raz dziennie  (banany borówki amerykańskie truskawki szklanka mleka i parę łyżek lodów)


1 komentarz:

  1. Jak potoczyło się Twoje leczenie ? Tak nagle przestałeś pisać .

    OdpowiedzUsuń