wtorek, 28 maja 2013

Początek Walki.

Cześć :)

Nazywam się Adrian, mam 19 lat i postanowiłem zacząć prowadzić bloga o mojej historii dotyczącej aparatu ortodontycznego, przede wszystkim robię to dla siebie (blog to inaczej taki mój pamiętnik). Na przeszkodzie do pięknego i białego uśmiechu nie tylko stoją krzywe zęby ale też moja wada zgryzu - Progenia.



"Wrodzona wada kostna zgryzu, polegająca na do przednim wzroście żuchwy w stosunku do szczęki. Progenia może prowadzić do zaburzeń w prawidłowej pracy stawów skroniowo-żuchwowych, gryzienia pokarmów oraz wymowy. Nasilona wada wpływa też negatywnie na rysy twarzy, objawia się przede wszystkim wysunięciem brody oraz dolnej wargi. Nie leczona wada pogłębia się szczególnie w starszym wieku i powoduje dolegliwości zdrowotne."

Na pewno wszyscy wiecie jak wygląda aparat dlatego nie będę się rozdrabniał. Przy takiej wadzie zgryzu aparat jest potrzebny aby ustawić zęby w taki sposób aby po operacji zęby współgrały ze sobą czyli leczenie odbywa się trochę inaczej  niż w przypadku standardowym. Na załączonym na dole filmiku widzicie dokładnie o jaką operacje mi chodzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz